Órarendünk 2017 októberétől

 

 HÉTFŐ 

KEDD

SZERDA

CSÜTÖRTÖK

PÉNTEK

SZOMBAT

 VASÁRNAP 

6.00

6.00-8.00

Önálló gyakorlás

(Sangam)

 

 

 

 

 

7.00

7.00-8.30

Kezdő

1-3. szint, (Jyoti Bindu)

 

7.00-9.00

Haladó

5. szint

(Annapurna)

 

  

8.00

8.30-10.00
Középhaladó

3. szint

(Sangam)

8.30-10.00

Jóga szépkorúak számára*

(Sangam)

 

 8.00-10.00 Takarítás

 

9.00

 

 

9.15-10.45
Kezdő

1-3. szint

(Annapurna)

 

10.00

10.30-12.00
Jóga szépkorúak

számára*

(Mangal Devi)

 

 

10.00-12.00
Foglalt

 

 

11.00

 

 

  

 

 

12.00

12.30-13.30
Relaxációs óra

(Mangal Devi)

 

 

 

 

 

 

 

13.00

13.00-15.00

Takarítás

 

 

 

 

  

 

14.00

 

  

14.00-16.00
Foglalt

 

 

  

 

15.00

 

 

 

   

  

  

16.00
 

 

 

 

  

 

  

 

17.00

17.30-19.00
Haladó

6. szint

(Narangi)

 

17.15-19.00
Középhaladó 4. szint

(Yoga Siddhi)

17.00-18.30

Kezdő
1-2. szint

(Yamuna)

 

  

 

18.00
 

 

 

 

19.00

 

19.30-21.00

Kezdő
1-2. szint

 (Jyoti Bindu)

19.30-21.00

Kezdő
1-2. szint

(Lalita)

 

19.30-22.00
Foglalt

 

  

20.00
 

 

 

 

 

21.00

 

 

 

 

 

 

Órarendünk letölthető változata

Amennyiben a "Jóga a mindennapi életben rendszer" óráira eddig még nem jártál kérünk, hogy az “1. gyakorlószint” vagy a “Jóga szépkorúak számára” órára jelentkezz.

* Mesterünk, Paramhans Swami Maheshwarananda kezdeményezése alapján a “Jóga szépkorúak számára” foglalkozásokon a részvétel  ingyenes.

 

Órarenden kívüli rendszeres jógaprogramok

Szatszang péntekenként 18.00-21.00 között a Guru Ashramban; cím: Budapest, VIII. Baross út 121.

További információ: www.joga.hu, joga@joga.hu

Szatszang szombatonként 18.00-21.00 között az érdi jógaközpontban; cím: Érd, Kutyavári út 34.

További információ: www.jogaerd.hu, info@jogaerd.hu

Szatszang vasárnaponként 17.00-20.00 között a Hindu Mandírban; cím: Budapest, IX. Bokréta utca 29. További információ: www.mandir.hu, mandir@mandir.hu

A rendszeres jógaprogramok időpontjai a hazai és nemzetközi jógaprogramok függvényében változhatnak.

Órarenden kívüli alkalmi jógaprogramok

Jógaprogramok a Csehországban, Strilky községben található Maháprabhudíp ashramban.

További információ: www.joga.cz/strilky, ashram@yoga.cz

 

A gyakorlószintek leírása

1. gyakorlószint - Sarva Hitta Ászanák

Szó szerinti fordításban: 'gyakorlatok, amelyek mindenkinek jók'. Ezek egyszerű nyújtó és bemelegítő gyakorlatok, amelyek rugalmasabbá teszik a testet, s amelyeket bárki el tud végezni kortól és egészségi állapottól függetlenül. Ezen a szinten megismerkedünk az Önvizsgálati Meditáció alapjaival is. A sarva hitta ászanák hat szakaszát összesen tizenkét héten át gyakoroljuk.

2. gyakorlószint - A jóga klasszikus ászanái

A második szint gyakorlatsorát azoknak ajánljuk akik már legalább 3 hónapig gyakorolták a "Jóga a mindennapi életben" rendszer első szintjét. A jóga klasszikus ászanáinak elsajátítása rugalmasabbá teszi a gerincet, és fokozza az erőnlétet. Ezen a gyakorlószinten nagyobb figyelmet fordítunk a lazításra. Az Önvizsgálati Meditációban itt koncentrációs gyakorlatokkal ismerkedünk.

3. gyakorlószint - Fokozott tudatosság

Nagyobb hangsúlyt kap a mozdulatok pontos végrehajtása és a koncentráció fenntartása, ami felébreszti az emberben szunnyadó erőket. Az Önvizsgálati Meditáció ötvözi a vizualizációs és imaginációs gyakorlatokat az önelemzéssel.

4. gyakorlószint - Haladó ászanák

Elérkeztünk a haladó gyakorlatokhoz, amelyek fokozott figyelemösszpontosítást igényelnek. Ezen a szinten már hosszabb ideig tartjuk ki az egyes testhelyzeteket. Az Önvizsgálati Meditáció középpontjában a belső fény ébresztése és az odaadás áll.

5. gyakorlószint - Irányított elemzés

A jóga a belső nyugtalanság lecsendesítésének eszközévé válik. Ehhez egyre elmélyültebb gyakorlásra van szükség. Az Önvizsgálati Meditáció az önelemzés technikáját tartalmazza.

6. gyakorlószint - Koncentráció és csakrák

A gyakorlók koncentrációs készsége tovább fejlődik az ászanák végrehajtása során, és a jógát az akadályok leküzdésére használjuk. Az Önvizsgálati Meditáció ezen a szinten a csakrákra összpontosít.

7. gyakorlószint - Kérdések feltevése

A jóga filozófiájára és spirituális vonatkozásaira összpontosítunk: „Honnan jövök?”,” Ki vagyok?”,”Mi az életem célja?”. Az Önvizsgálati Meditáció tárgya ezen a szinten a Chidakash Dharana 'koncentráció a belső térre'.

8. gyakorlószint - Lótusztó

Az ászanák legmagasabb szintje a Lótuszülés és a különféle gyakorlatok, amelyeket lótuszülésben végzünk. A 8. szinten a gyakorló eléri a Dhyana 'meditáció' szintjét.

 

Önvizsgálati meditáció

Az önvizsgálati meditáció a jóga a mindennapi életben rendszer egyik alapvető része.  A koncentrációs és meditációs gyakorlatok ugyanúgy szintenként épülnek egymásra,  mint az ászanák és a pránajámák.

Az önvizsgálati meditáció technikái segítenek a jobb önmegismerés, az önuralom és az önmagvalósítás eléréséhez.

Az önvizsgálati meditáció  során először olyan gyakorlatokat végzünk, amelyek segítségével a tökéletes testi  és lelki nyugalom állapotába kerülünk, majd koncentrációs képességünket, képzelőerőnket és imaginációs képességünket edzzük és fejlesztjük, majd foglalkozunk önnön tudatunk tartalmával, tulajdonságainkkal, nézeteinkkel és gondolkodásmódunkkal.

 

Gyakorlókönyvünk az interneten

A „Jóga a mindennapi életben” gyakorlókönyve,  a jógaórákon  végzett  gyakorlatok  fotókkal illusztrált leírása  interneten itt található:  http://www.yogaindailylife.org/esystem/yoga/hu/010000/a-joga-a-mindennapi-eletben-rendszer/