Jógaórák

A jógaórákról

Ki gyakorolhat jógát?

Bárki rendszeresen jógázhat, kivéve azokat, akik drog vagy alkohol hatása alatt állnak, mentálisan sérültek vagy valamilyen súlyos fizikai betegségben szenvednek.
A kisgyermekekre és várandós anyákra speciális feltételek vonatkoznak.

Hogyan zajlanak a jógaórák?

A jógaórákon Paramhans Swami Maheshwarananda A „Jóga a mindennapi életben” rendszer című gyakorlókönyve szerint gyakorlunk. A gyakorlókönyv kapható a stúdióban illetve a Jóga a mindennapi életben központokban.

Jógaóráink 90 percesek. Lazítással, ráhangolódással kezdődnek majd testtartásokat (ászanákat), lazítást, légzőgyakorlatokat (pranajáma) és meditációt gyakorlunk. Alkalmanként hosszabb mélylazítást végzünk mellyel a jóganidra technikája sajátítható el.

A jógarendszer nyolc szintre van felosztva. Az első szinten a Saraw Hitta ászanákat ("mindenki számára jó testhelyzetek"-et) sajátítjuk el, amelyeket kortól, testalkattól, egészségi állapottól függetlenül bárki gyakorolhat.

Gyakorlás közben fokozatosan tanuljuk meg a helyes légzést, amely megtisztítja a testet, növeli a tüdőkapacitást és nyugtatja az idegrendszert.

A tudatos ellazulás elsajátítása után továbblépünk az önvizsgálat, az elmélyedés, és meditáció irányába.

Néhány ajánlás a gyakorláshoz

A stúdióban parafa burkolatú teremben gyakorlunk, matracok rendelkezésre állnak;

Hozz magaddal egy plédet amit a matracra teríthetsz és egy másik könnyű plédet, vagy törülközőt, amellyel lazításhoz betakarózhatsz;

Kényelmes, egész testet fedő ruhát hozz a gyakorláshoz;

Óra előtt vedd le azokat a tárgyakat melyek zavarhatnak (pl. szemüveg, öv, ékszer, óra) és helyezd el az öltözőben vagy a gyakorlóteremben egy olyan helyen ahol könnyen megtalálod;

Sose gyakorolj tele gyomorral;

Ha bármilyen egészségügyi problémád van, beszéld meg a jógaoktatóval, aki tanácsot adhat és megmondja, mire kell figyelned;

Minden ászanát teljes figyelemmel és összpontosítással végezz;

Gyakorlás közben legyen nyitva a szemed, hacsak nincs külön megszabva, hogy a szem legyen csukva. Érzékeld tudatosan az egyes gyakorlatok hatását és időnként kis szünetet tartva néhány lélegzetvétel erejéig lazítsd el az egész testet;

Hagyd ki azokat a gyakorlatokat melyeket merevség vagy egészségügyi panaszok miatt nem tudsz végrehajtani. Helyettük pihenj és lazíts;

Ne versenyezz, és ne hasonlítsd magad másokhoz. Gyakorolj saját képességeidnek megfelelően, a saját ritmusod szerint;

Milyen hatása van a gyakorlásnak?

A "Jóga a mindennapi életben" megtanít arra, hogyan segíthetünk magunkon különböző élethelyzetekben;

Hozzásegít a fizikai, mentális és lelki egészség eléréséhez;

Fejleszti a figyelem-összpontosító képességet;

Hozzásegít a külső és belső egyensúlyhoz és a tökéletes harmóniához;

Erőt, önbizalmat ad ahhoz, hogy levetkőzzük rossz szokásainkat, megszabaduljunk negatív érzelmeinktől és függőségeinktől;

Spirituális kibontakozáshoz és önmegvalósításhoz vezet.

Jóga a mindennapi életben

Sadhana Stúdió Alapítvány

Cím: 1114 Budapest, Bartók Béla út 51 földszint 2
Telefon: 06 20 230 5995
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

A "SPAR" ház a Bartók Béla út és a Villányi út sarkán.
Bejárat a Bartók Béla útról a 7-es busz megállójánál
a zebrával szemben. 4-es kapucsengő.

Jóga a Mindennapi Életben Sadhana Stúdió Alapítvány © 2018 Minden jog fenntartva.

Impresszum | Adatkezelési tájékoztató