Jógaórák

Órarend

Órarendünk 2019 november 24-től

 

HÉTFŐ

KEDD

SZERDA

CSÜTÖRTÖK

PÉNTEK

7.00

 7.30-9.00
2-4. gyakorlószint
(Annapurna)

8.00

8.30-10.00
1-3. gyakorlószint
(Yoga Mudra)

8.30-10.00
1-3. gyakorlószint
(Yoga Mudra)

9.00

  

9.15-10.45
1-3. gyakorlószint
(Annapurna)

10.00

Szeptember 9-től:
10.30-11.30
Jóga szépkorúak számára
(Mangal Devi)

 

 

11.00

 

12.00

 

 

13.00

 

 

14.00

 

 

15.00

15.45-16.45
Foglalt

   

16.00

17.00

17.30-19.00
3. gyakorlószint
(Narangi)

 17.15-19.00
1-3. gyakorlószint
(Yoga Siddhi)

 

17.15-18.45
1-3. gyakorlószint
(Yamuna)

 

18.00

   

19.00

 19.30-21.00
1. gyakorlószint

(Madhuri)

 

19.30-22.00
Foglalt

20.00

 

21.00

Amennyiben a "Jóga a mindennapi életben rendszer" óráira eddig még nem jártál kérünk,
hogy az “1. gyakorlószint” vagy a “
Jóga szépkorúak számára” órára jelentkezz.

Órarenden kívüli rendszeres jógaprogramok

Szatszang péntekenként 18.00-21.00 között a Guru Ashramban; cím: Budapest, VIII. Baross út 121.

További információ: www.joga.huEz az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Szatszang szombatonként 17.00-19.00 között az érdi jógaközpontban; cím: Érd, Kutyavári út 34.

További információ: www.jogaerd.huEz az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Szatszang vasárnaponként 17.00-20.00 között a Hindu Mandírban; cím: Budapest, IX. Bokréta utca 29. További információ: www.mandir.huEz az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

A rendszeres jógaprogramok időpontjai a hazai és nemzetközi jógaprogramok függvényében változhatnak.

Órarenden kívüli alkalmi jógaprogramok

Jógaprogramok a Csehországban, Strilky községben található Maháprabhudíp ashramban.

További információ: www.joga.cz/strilkyEz az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

A gyakorlószintek leírása

1. gyakorlószint - Sarva Hitta Ászanák

Szó szerinti fordításban: 'gyakorlatok, amelyek mindenkinek jók'. Ezek egyszerű nyújtó és bemelegítő gyakorlatok, amelyek rugalmasabbá teszik a testet, s amelyeket bárki el tud végezni kortól és egészségi állapottól függetlenül. Ezen a szinten megismerkedünk az Önvizsgálati Meditáció alapjaival is. A sarva hitta ászanák hat szakaszát összesen tizenkét héten át gyakoroljuk.

2. gyakorlószint - A jóga klasszikus ászanái

A második szint gyakorlatsorát azoknak ajánljuk akik már legalább 3 hónapig gyakorolták a "Jóga a mindennapi életben" rendszer első szintjét. A jóga klasszikus ászanáinak elsajátítása rugalmasabbá teszi a gerincet, és fokozza az erőnlétet. Ezen a gyakorlószinten nagyobb figyelmet fordítunk a lazításra. Az Önvizsgálati Meditációban itt koncentrációs gyakorlatokkal ismerkedünk.

3. gyakorlószint - Fokozott tudatosság

Nagyobb hangsúlyt kap a mozdulatok pontos végrehajtása és a koncentráció fenntartása, ami felébreszti az emberben szunnyadó erőket. Az Önvizsgálati Meditáció ötvözi a vizualizációs és imaginációs gyakorlatokat az önelemzéssel.

4. gyakorlószint - Haladó ászanák

Elérkeztünk a haladó gyakorlatokhoz, amelyek fokozott figyelemösszpontosítást igényelnek. Ezen a szinten már hosszabb ideig tartjuk ki az egyes testhelyzeteket. Az Önvizsgálati Meditáció középpontjában a belső fény ébresztése és az odaadás áll.

5. gyakorlószint - Irányított elemzés

A jóga a belső nyugtalanság lecsendesítésének eszközévé válik. Ehhez egyre elmélyültebb gyakorlásra van szükség. Az Önvizsgálati Meditáció az önelemzés technikáját tartalmazza.

6. gyakorlószint - Koncentráció és csakrák

A gyakorlók koncentrációs készsége tovább fejlődik az ászanák végrehajtása során, és a jógát az akadályok leküzdésére használjuk. Az Önvizsgálati Meditáció ezen a szinten a csakrákra összpontosít.

7. gyakorlószint - Kérdések feltevése

A jóga filozófiájára és spirituális vonatkozásaira összpontosítunk: „Honnan jövök?”,” Ki vagyok?”,”Mi az életem célja?”. Az Önvizsgálati Meditáció tárgya ezen a szinten a Chidakash Dharana 'koncentráció a belső térre'.

8. gyakorlószint - Lótusztó

Az ászanák legmagasabb szintje a Lótuszülés és a különféle gyakorlatok, amelyeket lótuszülésben végzünk. A 8. szinten a gyakorló eléri a Dhyana 'meditáció' szintjét.

Önvizsgálati meditáció

Az önvizsgálati meditáció a jóga a mindennapi életben rendszer egyik alapvető része.  A koncentrációs és meditációs gyakorlatok ugyanúgy szintenként épülnek egymásra,  mint az ászanák és a pránajámák.

Az önvizsgálati meditáció technikái segítenek a jobb önmegismerés, az önuralom és az önmagvalósítás eléréséhez.

Az önvizsgálati meditáció  során először olyan gyakorlatokat végzünk, amelyek segítségével a tökéletes testi  és lelki nyugalom állapotába kerülünk, majd koncentrációs képességünket, képzelőerőnket és imaginációs képességünket edzzük és fejlesztjük, majd foglalkozunk önnön tudatunk tartalmával, tulajdonságainkkal, nézeteinkkel és gondolkodásmódunkkal.

Gyakorlókönyvünk az interneten

A „Jóga a mindennapi életben” gyakorlókönyve,  a jógaórákon  végzett  gyakorlatok  fotókkal illusztrált leírása  interneten itt található:  https://www.yogaindailylife.org/system/hu/

  • Utolsó frissítés:

Jóga a mindennapi életben

Sadhana Stúdió Alapítvány

Cím: 1114 Budapest, Bartók Béla út 51 földszint 2
Telefon: 06 20 230 5995
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

A "SPAR" ház a Bartók Béla út és a Villányi út sarkán.
Bejárat a Bartók Béla útról a 7-es busz megállójánál
a zebrával szemben. 4-es kapucsengő.

Jóga a Mindennapi Életben Sadhana Stúdió Alapítvány © 2018 Minden jog fenntartva.

Impresszum | Adatkezelési tájékoztató